Saturday, September 15, 2012

Eid Mubarak 2012


Salam 28 Syawal semua..raya dah nak habis tuan rumah baru terhegeh2 nak tayang gambar raye..tapi takpela la..it's better late than never kan..tahun ni giliran raye kat side kite..tapi macam biase la, my dear hubby kene keje..after solat raye n bermaaf-maafan kene masuk keje..tahun ni tema kunun ny pink tp terpurple lak..let's picture do the talking..


kalu ikut amani adik tapi die yg paling besar..

atas: amani dgn abg danial (bkn nama sebenar)..hihi

ni family abg kite yg kedua..

ni la ibu n babah kite..

kami anak beranak dengan parents

amani dengan walid..

time ummi lak posing dgn amani

kami bertiga..eh!!berempat la..(sorg lg dlm perut)

bukan senang nk dpt posing cam gini..

aksi2 anak2 dara

amani n nana (cucu saya)

Friday, September 7, 2012

Takoyaki



Salam kembali semua dari tuan rumah..

Da lame betul rasenye x update blog..Virus 'M' melanda dengan teruknya..huhu..bukak blog rajin tp bab nk update tu mmg la lemah tol..macam xde idea pn ade..padahal banyak je yang nk diceritakan..gambar pn bertimbun2..doa2 la kite rajin ye..Hari ni nk tayang menu orang Jepun..tp da jd feberet kite anak beranak..wt pn sebab teringin plus da dapat stok bonito flake plus kwn kite teringin nk makan..mase puase tu die siap tanye kalu  jual kire cmne..macam lawak je..sebab kite mane penah jual..hehe..Terima kasih banyak2 wat Kak Ika kite yang berada nun jauh kt Bangkok tu sebab sudi kirim kan..pastu dala xmao kite bayar..Semoga Allah melimpah ruahkan rezeki Kak Ika sekeluarga..Ameen.

Resepi amek umah kak Ika gak..Minta halal ye kak kite copy paste resepi yg sedap ni..sebenarnya da banyak kali kite wat ni..yg ni kali ke 7 kot..kalu xsilap la..penah gak guna resepi kak Hana..dua2 sedap..tp yg kak Ika punya ni senang, xyah nk kluarkan timbang..dasar pemalas sangat kan..=)  ..JOm tengok pe bahan2 die..selamat mencube..



Ingredients:
1 2/3 cup flour
2 1/2 cup dashi soup
2 eggs
1/2 lb. boiled octopus, cut into bite-size pieces - kite gune crab stick slalunye..
1/4 cup chopped green onion - xletak pun yg ni..
1/4 cup dried sakura ebi (red shrimp)
1/4 cup chopped pickled red ginger
*For toppings:
Tenkasu(serdak lebihan selepas menggoreng tenpura)
katsuobushi (dried bonito flakes)
aonori (green seaweed powder)
Worcestershire sauce or takoyaki sauce - Kite x gune, kite guna cara kak Hana( sos tiram + kicap manis + sos cili sket)..
mayonnaise



Preparation:

Mix flour, dashi soup, and eggs in a bowl to make batter. Thickness of the batter should be like potage soup. Put oil inside cups of a takoyaki grill pan. Pour batter into the cups to the full. Put octopus, red ginger, and green onion in each hole. Grill takoyaki balls, turning with a pick. When takoyaki become rounds and brown, remove them from the pan and place in a plate. Put sauce and mayonnaise on takoyaki and sprinkle bonito flakes and aonori on the top.
*makes 4 servings



Sunday, September 2, 2012

Wedding Officemate


Salam pagi ahad sume..hari ni nk tayang gambar kawen officemate..Kak Rin n pasangan nye Nasaruddin..bertempat di Pasir Panjang, Selangor..da macm wat laporan lak..hehe..tema biru..kite xde bg ape, cume dan wat kn oreo brownies je..Selamat Pengantin Baru Kak Rin moga kekal ke akhir hayat dan dikurniakan zuriat yg soleh dan solehah..Ameen..


"duduk bersanding , pengantin baru"

ni la buah tgn kite tuk pengantin..


simple tp cantik..

Tuesday, June 19, 2012

Amani,Garfield & Carousel


Assalamualaikum semua..da berhabuk da umah ni..meh nk lap jap..ni cite da basi..last week on monday kalu x silap , p la jalan2 kat Empire..jalan2 ade makne..nk cari handbag baru..hehe..hasil tangkapan sgt la memuaskan..hehe..b4 beli tu Amani ternampak garfield n carousel terus nk cuba..excited plus takot..tp skrg kire da ok..dulu nak naek tp xnk bende tu bergerak..xtau sbb penin ke takut..hehe..jom layan gambo..actually Ummi rindu kt die..tu pasal la tempek gambo..makin beso makin wt org geram je..byk cakap..pandai nk bemekap2..



reaction:excited

reaction:excited to the max

reaction:da start jemu

yeah!!dpt naek gak..(kualiti gambo x berape memuaskan)

da start merengek sbb penin kot..

Friday, May 11, 2012

Harapan



...tinggi menggunung..usaha nye xseberapa..mmg la x padan..huhu..insyaAllah boleh after deliver nanti(hari tu mase p indon semangat cari bengkung sane yg kite gune mse confinement Amani)..harapan nk menguruskan badan ye tuan2 dan puan2..ade ke tuan2??belasah jela..hihi..terase badan GEMOK mungkin sebab hadirnya little caliph dalam my womb ni..gemok pn xpe la, janji baby sihat..officially Amani nk dapat adik..insyaAllah hujung tahun ni(kami anak beranak sume lahir hujung2 tahun).. skrg masih dalam fragile stage lg..doakan sume ny selamat ye..alhamdulillah penin2 tu xbape sgt, dulu time amani smpi xle bgn..huhu..tp yg ni malas ny ya ampun..byk kontra dgn amani dulu..k la stop celoteh, nk smbung wt keje..sok balik kg, ibu kite wat knduri nk p umrah n nk sambut Hari Ibu skali plus besday ibu..tp still xtau nk wt kek pe..huhu..layan gambo time p cameron last year, kuruih time ni..i loike..Hepi weekend everyone!!yeay!!



nk kurus cm ni..skrg da GEMOK..huhu

Makan2 di Kelantan Delights

Selamat tengah hari sume..lame da xbersiaran..malas tahap gaban..nk baking apetah lg..25hb April hari tu kitorg punye boss, Dato' DO belanje makan kt Kelantan Delights hasil kemenangan tempat kedua perarakan maulidur rasul hari tu..xpenah menang sblm ni sbb anta lelaki..skali anta pompuan terus menang..apakah??hihi..of coz la DO suke samapi terberlanja makan kt situ..hehe..kitorang lagi la suke..suke3..p sane nek coaster ofis..sampai2 ujan xdpt la nk amek luar kedai tuh..makanan die ok la..ade yg so2 je..jom tgk menu yg da basi ni..sume ade 6 lauk raseny..xingt la da..sbb da basi..hehehe..





tomyam


daging 

ayam percik

sambal petai udang yg terhangit 

sagu gula melaka

ni mmg peberet i.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...